61. Een woning inrichten en bekijken in 3D en full 360 graden view.










Lesbrief/handleiding "Een huiskamer inrichten en bekijken in 3D en full 360 graden view".

Om de creativiteit aan te spreken, het ruimtelijk inzicht te vergroten, inzicht te krijgen in plattegronden en afmetingen wordt bij vakken als beeldende vorming, aardrijkskunde en wiskunde wel eens opdracht gegeven om een kamer/woning  te ontwerpen en die in te richten naar eigen idee.
Roomsketcher biedt de mogelijkheid om dat online te doen.
Eerst moet een plattegrond getekend worden of  kan er één gekozen worden uit een ruim aanbod van  Roomsketcher.
Na het tekenen van de plattegrond kun je deuren en ramen plaatsen, meubilair in de kamer zetten en woonaccessoires toevoegen.
Is de kamer ingericht dan kan die vanuit elke gewenste hoek in 3D worden bekeken.
Daartoe is een camera aanwezig. De camera kan worden geplaatst waar men wil.
Met een klik op de afbeelding van een camera wordt een foto genomen, waarna een 3D-afbeelding wordt gegenereerd en getoond.
Ook is het mogelijk om eigen creaties in full 360 graden view te bekijken.

NB. Alvorens met Roomsketcher te kunnen werken moet eerst een gratis account worden aangemaakt.

Hieronder een voorbeeld van een kamer ingericht met Roomsketcher.


6 opmerkingen:

  1. Leuk man, ga het dit weekend eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind het altijd leuk dat iedereen de mogelijkheid heeft om te experimenteren met inrichting. Op deze manier wordt het nog makkelijker gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind het super om de leerlingen op die manier hun creativiteit te kunnen uiten. Heb een vraagje : kun je met meerdere leerlingen tegelijkertijd op hetzelfde account een verschillend ontwerp maken. Dit zou handig zijn om met de ganse klas aan eenzelfde opdracht te werken maar met verschillende resultaten.
    Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vermoedelijk is het niet mogelijk om met meerdere leerlingen tegelijkertijd onder één account met Roomsketcher te werken.
      Er zit dus hoogstwaarschijnlijk niets anders op dan alle leerlingen een eigen account te laten aanvragen of er zelf voor alle leerlingen één te openen.
      Heb je er problemen mee om bij de aanvraag van een account een bestaand e-mailadres te geven dan kan ik je adviseren om een tijdelijk e-mailadres aan te vragen bij 10-minute-mail. Dit mailadres blijft 10 minuten, of bij verlenging 20 minuten, in de lucht. Daarna wordt het automatisch opgeheven. Lang genoeg om een account aan te vragen en geen gevaar te lopen om ongewenst e-mails te ontvangen: het geeen bij Roomsketcher overigens niet gebeurt.
      Zie voor 10-minute-mail: http://ict-idee.blogspot.nl/2014/05/189-10-minute-mail-veilig-een-account.html

      Verwijderen
    2. Bedankt voor de vlugge reactie. Ik ga dit zeker bekend maken bij mijn leerkrachten en zie het wel zitten om hiermee aan de slag te gaan.

      Verwijderen
  4. Door gebruik te maken van een 3d ontwerp kan je er goed voor zorgen dat de ruimte goed benut wordt. Het geeft voor iedereen een duidelijk beeld en in de meeste gevallen kan het nog eens positief uitvallen.

    BeantwoordenVerwijderen