In de Webwinkel van ICT-idee zijn sjablonen verkrijgbaar voor het maken van een kwartetspel, een memoryspel en flashcards. Ook is daar te bestellen het ganzenbordspel "Word Mediawijs" en het rekenspel "Combisom".
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

234. Organiseer een online bingo

Wil je een online bingospel spelen met bijvoorbeeld de leerlingen uit je klas of een andere groep mensen?
Handel dan als volgt bij het organiseren van het spel.

1.
Voorbereidingen
    Bepaal met wie je het online bingospel wilt spelen.
    Maak bij de deelnemers het tijdstip bekend waarop het 
    spel  gespeeld wordt.
    Leg ook uit hoe zij op het spel kunnen inloggen bij 
    bijvoorbeeld het programma Teams of Zoom.     
    Zorg ervoor dat je beschikt over het emailadres van alle deelnemers. 

2.  Internetadressen bingokaarten genereren.
    Genereer voor alle deelnemers als volgt een unieke bingokaart.
    Surf naar https://qquestlabs.nl/bingo/about.html
    Scrol naar beneden en vul op het invoerveld onder 'Genereer random bingo-kaarten' het aantal
    bingokaarten in dat je nodig hebt.
    Klik vervolgens op de knop 'Submit'.
    Er wordt nu voor alle benodigde bingokaarten een uniek internetadres gegenereerd.
    Deze adressen verschijnen in het veld onder de knop 'Submit'.

3. Internetadressen van de bingokaarten mailen naar de deelnemers.
    Kopieer deze adressen door met de muis te klikken op het icoontje van het mapje rechtsboven de
    adressen.
    Open nu op je pc het programma Excel.
    Geef een rechter muisklik in veld 'A1'  klik vervolgens op 'Plakken'. Alle internetadressen
    verschijnen in beeld.
    Noteer achter ieder internetadres (niet in kolom A) de naam en het emailadres van de persoon voor
    wie de bingokaart bestemd is.
    Kopieer nu het bovenste internetadres en stuur dat adres via de mail naar de bijbehorende persoon.
    Vraag die persoon om naar het internetadres te surfen, de bingokaart te openen en te printen.
    Verstuur op dezelfde manier ook de andere internetadressen naar de bijbehorende personen.

    NB. I.p.v. de bingokaart te printen kan de kaart ook online gebruikt worden.
            Nummers die zijn gepasseerd kunnen op de online kaart met een muisklik worden gemarkeerd.

4. Live gaan met bijvoorbeeld het programma Teams of Zoom.
    Ga √©ven voor het afgesproken tijdstip live en geef de deelnemers de gelegenheid om in te loggen.
    Zijn de deelnemers ingelogd leg dan uit wat de regels zijn en hoe een volle kaart (= bingo) gemeld
    moet worden. Dit kan door gebruik te maken van de chatfunctie of door de deelnemers te unmuten en
    hen bij een volle kaart 'Bingo' en hun naam te laten roepen.
    Neem een bingomolen voor je en begin met het spelen van het spel.
    Heb je geen bingomolen beschikbaar maak dan gebruik van een online bingomolen.
    Hiervoor kun je bijvoorbeeld gebruiken van een van de volgende bingomolens: 
    https://qquestlabs.nl/bingo/bingomolen.html 
    https://letsplaybingo.io/
    https://basisonderwijs.online/digibordtools/bingo.html 
    NB. De laatstgenoemde bingomolen moet wel even worden ingesteld op 75 vakjes.
            Dit kan door op je pc te klikken op de toets met het nummer 1.

5. Controleren van een volle bingokaart.
    Is er een deelnemer die 'Bingo' heeft, surf dan naar het internetadres van de bingokaart van die
    persoon en controleer of de nummers overeenkomen met de nummers die al in de bingomolen staan.   

    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten